Decembers mål

0kommentarer

Idag är det lucia och det återstår 18 dagar av december, eller om man så vill 2,5 vecka. Efter en vilodag igår, både vad gäller kost och träning, är det dags att fokusera på målet med årets resterande dagar. Detta blir någon slags mellanperiod mellan kick-starten och 2013 års kraftansträngning.
 
Träning
Träning mår jag bra och får energi av. Eftersom jag redan är inne i det känns det jätteviktigt att hålla tag i denna bit så det inte blir så tungt att starta upp i januari sen. Samtidigt vill jag lägga det på en nivå som känns genomförbar och som inte kommer tråka ut mig eller fresta mig att hoppa över något pass.
 
Kosten
Juldagarna närmar sig och är självklart årets svåraste tid att äta sunt och nyttigt. Jag har kostprogram både från World of Shape och MammaFitness och jag tror att jag kommer kombinera dessa lite grann; äta bra i veckorna, minska kolhydraterna på andra halvan av dagen (lite beroende på vad det är för träning för dagen) samt införa en ätardag i veckan. Just på jul blir det till att äta av det jag tycker bäst om, utan att för den del tänka allt för mycket på mängden. Egentligen gillar jag bara en del av julbordet och då finns det ju ingen anledning att äta massa av det andra bara för att...
 
Decembers mål
- träna 4 dagar i veckan, övriga dagar promenad och plankor
- strikt kost i veckan, lite friare på helgen inkl en ätardag (inom rimliga gränser så klart)
- göra en paus i att införa kosten i ShapeUp-appen och börja lita på det egna ögonmåttet
- fortsätta göra veckoplanering både vad gäller kost och träning
- dricka myyyyycket mer vatten!
- minska 1,4kg för att inleda 2013 under 70 kg :)
 
Det stora målet för december är att hitta balans. Det behöver, och ska, inte vara allt eller inget. Medvetna val kommer bli ledorden...
 

Kommentera

Publiceras ej