Juldagen

0kommentarer

Mitt uppe i julfirandet. Matintaget blir ju vad det blir och helt ärligt, det kunde varit mycket värre. I alla fall hittills. Mannens familj (som vi firat med till och med idag) är ganska sockerfria av sig, så inget julgodis har slunkit ner. Lite julfika bara… På dryckesfronten har det kanske inte har varit så bra dock, både öl och snapsar.


Nu väntar julfirande med min familj, en mycket mer sockersnaskande sådan. Det återstår att se vad som väntar. 


Långpromenader
har det blivit både söndag och måndag i alla fall, och i söndags blev det även ett 15-minuters plankpass:
- vanlig planka 3x60sek
- sidoplanka 3x45sek
- jack-knives på boll 3x15
- planka armar på boll 2x45sek


Får se om jag hinner ta mig ner till biljardrummet i källaren imorgon och avverka ett litet svettigt pass på bl a motionscykeln (jo, jag vet, det låter lite knasigt men det står faktiskt en motionscykel bredvid biljardbordet, piltavlan och ölkylen…).


Jultomten kom inte med någon PT online-träning eller World of Shape’s 6-månadersprogram igår. Fick däremot lite pengar som jag funderar på att investera i mig själv via något av ovanstående… Ska läsa in mig på olika alternativ och se om jag hittar något som är intressant. Fick dock ett hopprep, precis som jag hade önskat mig, så jag kan använda det så länge… :)


Jag har nämligen sett lite bilder på mig själv från dagarna och inser att även om jag var ytterst nöjd med min kick-start-insats och mina nu -3,5kg så är jag låååångt ifrån där jag vill vara. Ser precis lika stor och fluffig ut på bilderna som innan jag började kämpa… Och ingen har ens nämnt att jag ser lite slankare ut heller, hmm. Bara min kompis som vet mer exakt vad jag faktiskt har sysslat med sista sex veckorna. Jaja, inte hänga läpp för det. Nya tag i januari istället.

 

Kommentera

Publiceras ej