Kick-start dag 27/30

0kommentarer

Dagen började ganska segt, inte alls sugen på att träna... Men när jag väl tagit mitt förnuft till fånga vände det och blev en bra dag. Vi kom ut på en långpromenad i det härliga vintervädret och fick en duktig dos med frisk luft. En god middag, tänd brasa, godis, glögg och lite rimstuga med "Så mycket bättre" på i bakgrunden avslutar en riktigt bra dag.
 
Frukost: Havregrynsgröt, pepparkakskrydda, äppelmos och lättmjölk
Mellanmål 1 (efter träning): kesella+mosad banan, en rågkaka med skivat ägg, latte
Lunch: Fisksoppa från gårdagen
Mellanmål 2: keso, äpple och kanel
Middag: Fläskfilé, klyftpotatis, svamp, spenat, tomat, feta/kesella-sås
Övrigt: En påse pim-pim, ett glas glögg, några twist-chokladbitar (känns helt ok, även om det egentligen inte ingick i kostprogammet)
 
Träning: 60 min Fustra-pass, 75min promenad
 
 
På dag 27/30 upptäckte jag ett nytt favoritmellanmål! Bättre sent än aldrig...
 
Keso m äpple och kanel

100g keso
1 grönt äpple
massa kanel
5 hasselnötter
 
Skala och tärna äpplet. Lägg i en kastrull, häll i en skvätt vatten och strö över myyycket kanel. Fräsk till vattnet är borta och äpplet mjuknat. Hacka nötterna. Lägg upp keso i en skål och häll äpple och nötter över. Mums!
 
 
dagens träning, kostdagbok, recept,

Kommentera

Publiceras ej