Kick-start dag 28/30

0kommentarer

Söndag idag och jag fick lite sovmorgon, skönt! Eller ja, dottern vaknade vid 5.30 och fick lite välling sen somnade vi om allihop till 8.30. Jag låg kvar och drog mig till 9 medan mannen och dottern gick upp och fixade frukost. Det är man verkligen inte bortskämd med! Sonen har varit hos farmor och farfar hela helgen och bakat pepparkakor, annars börjar dagarna normalt vid 7-snåret oavsett om det är vardag eller helg... Charmen med att ha barn, haha!
 
Det blev lite lussebak här hemma på förmiddagen. Det är ju lucia i veckan och man skulle ha med eget kaffe med dopp till dagis julfest så jag insåg att jag fick ställa mig och baka lite för att inte vara en dålig mamma. I år blir det väl främst andra som käkar upp bullarna hoppas jag. En bulle per advent, samt en på lucia kan jag väl kosta på mig i alla fall. Det blev tre varianter på samma deg. En med vit chokladfyllning (förra årets bullar som alla tyckte var SÅÅÅ fantastiska), en med mandelmassefyllning och en med helt vanliga lussekatter. :)
 
 
När farföräldrarna skulle lämna tillbaka sonen bjöd de in sig själva på lunch. Vi hade dock inte förberett för detta och hade därför inget hemma, så det slutade med en julbrunch på Skansen Kronan. Otroligt mysig lokal och vilken potential till världens mysigaste restaurang! Nu var det ganska spartanskt inrett, eller nä kanske inte spartanskt, men det var bord och stolar av festlokal/konferens-stuk. Maten var helt ok, men trots att vi var där 5 min efter sittningens början tog flera rätter slut. Lite si och så med andra ord. Efter det blev det lite adventsfika här hemma.
 
Idag blev det ingen träning, veckans första och enda vilodag. Helt ok i och för sig, men med tanke på dagens usla kost kanske det hade känts bättre att få röra på sig lite ändå... Får ta igen det med ett extra hårt pass imorgon och exemplariskt käk.
 
Dagens mat
Frukost: Havregrynsgröt, kanel, äppelmos och lättmjölk
Mellanmål 1: keso + apelsin
Lunch: Julbord
Mellanmål 2: glögg + saffransbulle med mandelmassefyllning
Middag: 2 korv med bröd, ketchup och senap
Övrigt: 5 twist-chokladbitar
 
Trots dålig kvalitet på käket idag var kaloriintaget inte så illa som jag trodde. Klarade mig nog strax över 2000kcal, som i och för sig är mycket mer än planen, men ett ganska "normalt" dagsintag för en kvinna.
 
advent, baka, kostdagbok, skansen kronan,

Kommentera

Publiceras ej