Motivationsdipp...igen

1kommentarer

Jaha, då kom den andra motivationsdippen, suck. Vet inte varför riktigt, men har inget sug alls för att träna för tillfället. För två veckor sedan gick jag glatt upp på morgonen när dottern vaknade och körde ett tidigt träningspass. Eller tog tillfället i akt när hon sov middag. Och snörade på mig promenadskorna för lite extra powerwalk-motion. Nu ligger jag hellre och drar mig i sängen på morgonen, ligger i soffan och pillar navelludd eller sitter framför datorn och letar bra träningsbloggar när det är middagslur och är inte alls sugen på att gå ut och gå med vagnen i det gråa trista vädret...
 
Kan det bero på att det inte är "skarpt" läge längre? Även om jag inte officiellt deltog i FitnessFighten gick jag in för det som en tävling, bara mot och med mig själv men ändå. Eller beror det på att kosthållningen inte varit lika strikt som innan och att det soffar ner en lite extra? Det känns som det blir en transportsträcka december ut och nya tag i januari. Får väl hitta på något nytt "tävlings"-moment till dess för att jag ska tagga till lite extra.
 
Igår blev det i alla fall ett MammaFitness-pass som planerat (även i måndags faktiskt) och idag står ett "17-min för hela kroppen"-pass på agendan. Hoppas få till det när barnen lagt sig eftersom jag inte lär få tummen ur att göra det nu på dagen... Mannen ska på julfest med jobbet så jag är själv med barnen ikväll och då vet man aldrig riktigt vad som händer. Lite positivt är ju att det känns i kroppen i alla fall - med andra ord gör MammaFitness-träningen liiiite nytta. :)
motivation,

1 kommentarer

Sanna

20 Dec 2012 11:50

För mig blir det ofta så när jag kört för hårt och ätit strikt ett tag, ibland kanske man måste lossa på tyglarna, våga vila en dag extra för att sen komma tbx superpeppad?

Kommentera

Publiceras ej