Utgångsläge Kick-start 2012

1kommentarer

I början av november kände jag att krävdes en ordentlig insats om jag ska bli av med mamma-fluffet. Allra helst vill jag ha tillbaka en vältränad kropp innan dottern fyller ett år, vilket är i april. Och det ligger ju dessutom lämpligt till för att underhålla formen inför sommaren och beach 2013!
 
Min livssituation nu är lite annorlunda jämfört med när jag körde Fitnessfighten i januari 2011. Då hade jag bara ett barn och sambo att ta hänsyn till, jag kunde ofta träna i anslutning till jobbet eller på lunchen och sambon kunde med sin dåvarande sysselsättning hämta och lämna på dagis om det behövdes.
 
Nu har jag två barn som ska vara nöjda och underhållas, mannen kan varken lämna eller hämta på dagis. MiniSats var min första tanke, det är ju perfekt. Tyvärr gillar inte någon av barnen detta, vilket resulterar i avbrutna och tokstressade träningspass. Lösningen blir istället komprimerade (35 min) hemmaträningspass enligt Fustra-metoden. Framför allt är det cardion jag minskar på (för det är sååååå tråkigt att göra typ X-hopp etc i 10 min) och höjer pulsen med 10-15 burpees mellan cirklarna istället. I den mån det går tränar jag antingen på morgnen innan alla vaknar eller när sonen är på dagis och dottern sover middag. När det inte går att få ihop får de vara med och heja på. :)
 
Start                    dag 10
Vikt: 74kg (!)        - 1,9kg (72,1)
Midja: 81cm        - 2cm (79)
Arm: 34cm          - 1cm (33)
Lår: 61cm           + 0,5cm (61,5)
Rumpa: 105cm   - 2cm (103)
Knä: 40cm          - 2cm (38)
 
före efter,

1 kommentarer

Sanna

06 Dec 2012 14:54

Hur lång är du?

Svar: Jag är 163cm.
superform.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej