Avsaknad av rutiner

0kommentarer

Idag är ingen bra dag... Känner mig allmänt svullen, tjock och tung. Barnen vaknade redan vid 6-tiden och jag känner mig som en zombie
 
Är det inte konstigt hur olika barn kan vara? Sonens dygnsrutiner var som en klocka, man visste precis när det var dags att äta och sova samt hur länge. Dotter däremot, vaknar ena dagen vid kl 5, andra dagen kan hon sova till halv 8. Ibland tupplurar 20min, vissa dagat 2,5h. Som rutinmänniska är det minst sagt frustrerande att inte styra min egna tid.
 
Jag gör några ambitiösa försök att styra upp dotterns tider emellanåt och efter några dagar brukar det faktiskt fungera bra. Tills en ny tand är på gång, en förkylning eller något helt annat som stör och man är tillbaka på ruta ett igen. Nu är vi i och för sig så lyckligt lottade att hon somnar på två sekunder när vi lägger henne på kvällen, och vaknar sällan förrän vid 5-7-tiden. Det är vi såklart tacksamma för, men tiderna på resten av dygnet, varför kan inte de fungera? Några tips någon?
 
Igår blev det en lång promenad innan hämtning på förskolan. Solen sken och det var riktigt vårigt i luften. Jag passade på att plocka fram mina EasyTone-skor - med skoskav som resultat... Men förhoppningsvis lite fastare rumpa! :) Får bli TRX barfota idag, ibland är det bra att träna hemma!
 
barn, easy tone, reebok, rutiner, sova, sömn, trött,

Kommentera

Publiceras ej