Fettisdagen

0kommentarer

 
Japp, nu var den snart till ända, Fettisdagen.
Det har blivit både semla och ett ordentligt träningspass för min del idag. Jag har lagt ner det här med "100 dagar utan socker" efter min totala dipp för någon vecka sedan, så nu passde jag på att ta mig en semla och valde att inte göra så stor sak av det. Det känns mycket bättre så... :)
 
Det blev som sagt även ett riktigt bra och effektivt träningspass här hemma. TRX-pass med pulshöjande inslag och jag var ordentligt trött i kroppen och svettig efteråt - just the way I like it. Blir ett likadant pass imorgon!
 
Dagens pass
Uppvärmning, ca 3 min
- benböj/rodd
- utfall fram
- jämfotahopp fram och bak
- höga knän
 
cirkel 1:
- djupa benböj
- låg rodd
- plankan
 
15 burpees
 
cirkel 2:
- höftlyft
- bröstpress
- crunches 
 
15 burpees
 
cirkel 3:
- enbensböj
- tricepspress (på bänk)
- armhävning + crunch
 
Allt (utom tricepspress) i TRX, varje övning 10-15 rep, varje cirkel x 2.
 
Total tid: ca 30 min.
TRX, WoS, dagens träning, mellanmål, träningspass,

Kommentera

Publiceras ej