Formcheck - resultat januari 2013

3kommentarer

Fredag och dags för formcheck! Även dags att ta nya foto för att visuellt se mina framsteg. Skulle ju egentligen tagit bilder innan januaris start, men med tanke på julen kändes det inte så motiverande att ta nya bilder just då... Jaja, hur som helst, visst händer det grejer! Och det är ju kul!
 
Speciellt nu de senaste veckorna när det kännt lite tuffare blir detta ett kvitto på att det trots allt går åt rätt håll!
 
 
Uppföljning januaris mål:
  • träna 5 dagar i veckan; 3 styrkepass och 2 cardiopass - 3-5 pass/vecka (godkänt)
  • strikt kost i veckan, lite friare på helgen inkl en ätardag inom rimliga gränser - bra lagad mat, men en hel del skit har slunkt ner (inte godkänt)
  • fortsätta pausen med att införa kosten i ShapeUp-appen och lita på ögonmåttet - hel ok
  • fortsätta göra detaljerad veckoplanering både vad gäller kost och träning - JAPP, ovärderligt!
  • dricka myyyyycket mer vatten, minst 6 stora glas/dag - har blivit bättre, men kan bli ännu bättre
  • minska 2,7kg - totalt blev det -1,6kg och missade målet med 1,1kg (inte godkänt)
 
 
formcheck, före efter,

3 kommentarer

Åsa

01 Feb 2013 12:18

Men WOW! Vilken skillnad! Grymt bra jobbat! Armarna, magen, hållningen! Verkligen imponerande! Nu får du ta och fira resultaten och fredagen med lite kvarg ;) Kramar Åsa

Svar: Tack Åsa, jo det är ju faktiskt lite skillnad! :)Hur går det för dig? Heja heja oss!
superform.blogg.se

Åsa

01 Feb 2013 12:23

Inte lite skillnad - stoooor skillnad! Men jag vet hur det är när man granskar sina egna bilder. Man ser sådant som ingen annan ser och så är man blind för sådant andra ser ;) Hade vägning idag och hade tappat 1 kg sen förra veckan så det kändes kul, men jag har inte kunnat träna på hela veckan (krasslig) så då får för mig att alla muskler jag eventuellt haft har försvunnit... har varit mycket sjuk under hela hösten och under satsningen så tyvärr har det blivit väldigt oregelbunden träning. Så skönt när man kommer in i flow med både mat och träning! Ja heja heja oss! Nu kör vi!

Svar: Jo, visst är det segt när förkylningar och sjukdom sätter P för träningen. Särskilt när man har en plan och ett upplägg att följa! För mig är allting väldigt svart eller vitt, det är all in och allt eller inget! Faller någon bit har jag väldigt svårt att motivera mig att upprätthålla det andra. Men som någon klok människa sa "kan man inte träna men sköter kosten ordentligt så är hälften vunnet" - och det är ju så sant! Så jag skickar det vidare till dig, tänk på det!! :) Krya på dig!!
superform.blogg.se

Sanna

01 Feb 2013 18:26

Shit vad duktig du är!
SJälv har jag kört fast lite, har en "hata mig själv"-dag och är missnöjd med precis allt.. :D Men men, jag gläds åt dina framsteg, heja !

Svar: Det sporrar mig allt lite extra att du hejar på! :)Tack tack!
superform.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej