Hängig start på veckan

0kommentarer

Men åhhh - förkylning på ingång! Har hållt oss friska länge nu (hela familjen faktiskt) så det var väl bara en tidsfråga innan hela Sveriges influensa skulle drabba oss. Nu är det tack och lov ingen influensa, än så länge. Men jag känner mig ganska hängig och det är något skit på gång i kroppen. Var på badhuset med sonen igår - och det kan ju definitivt vara en av orsakerna. Tycker aldrig det slår fel, någon av oss blir dåligt varje gång vi har varit och badat.
 
Inledde dessutom "sluta mata dottern på natten"-projektet igen... Hon vaknar sådär irriterande tidigt (mellan kl 5-6) men är då alldeles för trött för att börja dagen, så det har blivit en flaska välling och sedan sängen igen. Då kan hon sova vidare fram till 8-9-snåret. Egentligen HELT ok, om det inte vore för att hon väcker storebror som tycker det är morgon kl 5.30, och därmed vägrar somna om. Och det funkar inte riktigt när han ska vara på dagis en hel dag. Han är ju trött redan när vi går dit vid 9-tiden... Och man är själv ganska trött resten av dagen också.
 
Så inatt började kampen att försöka få tjejen att somna om igen. Det tog en timme... Mellan kl 5 och 6 sprang jag upp och ner ur sängen, satte i nappen, stoppade om, klappade på huvudet, rättade till snuttefilten. Till slut somnade hon om och jag slumrade också till lite. Storebror vaknade inte heller, hur han nu kunde undgå att väckas av en timmes långt ihållande gallskrik... Hela familjen vaknade samtidigt vid 7.30. Mannen fick kasta i sig frukost och sen snabbt in i bilen till föreläsning. När händer det att man försover sig med två små barn hemma?! :) Hoppas dock på en något kortare "omnattning" imorgonbitti.
 
Givetvis var jag inte i säng förrän vid 12 igårkväll heller (får helt klart skylla mig själv). Innan vi fick barn krävde jag 8-9 timmar för att överhuvudtaget fungera på dagen. Det är lustigt hur man förändras! Nu känner man sig utvilad efter 6 sammanhängande timmar. Inatt blev det totalt fem timmars sammanhängande sömn + en timme slumrande. Och just i dag känns det i minsta laget. 
 
Hade svårt att bestämma mig hur jag skulle göra med träningen idag av just dessa anledningar. Dels förkylning på ingång (ska man passa på och köra ett ordentligt pass innan det bryter ut? Sen kan det ju dröja någon vecka!), dels dålig sömn (var går gränsen för dålig sömn - är jag bara löjlig som ens tycker fem timmar är för lite?!). Det slutade i alla fall med att jag struntar i Fustra-passet, ser hur dagen utvecklar sig och kör benböjen samt magprogrammet ikväll om jag känner mig ok.
 
Istället för att träna ska jag nu packa en massa Tradera-utskick. Gjorde en stor rensning i barnens garderober häromveckan...
barn, förkylning, sjuk, sova, sömn,

Kommentera

Publiceras ej