Kettlebells och pannkakor

2kommentarer

Så, då var dagens Kettlebells-pass gjort. Flåsigt och svettigt. Benen var inte supernöjda över squatsen, men med minskat antal gick det hela vägen.
 
Dagens pass:
3 min uppvärmning (höga knän, hälkickar etc)
 
15 marklyft
15-20 svingar
10 goblet squats
45 sek planka
 
3 varv. Ingen vila mellan övningarna, ca 30 sek vila mellan varje varv.
Total tid: 17,5 min
 
Det var egentligen en GI-kycklingpaj till middag enligt planeringen. Men det har varit fullt upp hela dagen så jag glömde helt bort att ta upp kyckling ur frysen. Och sonen ville som vanligt inte gå hem från dagis så jag fick muta honom med att pannkaksbak. Inte optimalt, men gud så gott!
 
Plugg, dammsugning och våttorkning av golven har också hunnits med idag. Effektiv dag, känner mig nöjd!
cardio, dagens träning, kettlebells, träningspass,

2 kommentarer

Åsa

27 Feb 2013 19:51

Här har vi också haft pannkakor till middag :) Gott! Kör ett recept utan mjöl och mjölk, med havregryn och keso. Hela familjen gillar, hojta till om du vill ha receptet! Hälsningar Åsa

Svar: Jaaa, det tänkte jag inte på... Är det MammaFitness-receptet, det är ju supergott! Får det bli nästa gång. Tackar för påminnelsen! :)
superform.blogg.se

Åsa

28 Feb 2013 20:29

Yes, det är det receptet jag brukar göra. Mosad banan och kanel i är favoriten. Brukar göra tredubbel sats när jag väl gör så har jag perfekt mellanmål till dagen efter (goda kalla!). Krya på er!
/Åsa

Kommentera

Publiceras ej