Härliga söndag

0kommentarer

Imorse fick jag en välbehövlig sovmorgon, tackar tackar. Dotterns sömn har strulat de senaste dagarna och hon har haft svårt att komma till ro vid eftermiddagsluren hur trött hon än varit. I natt vaknade hon vid halv tolv och det var samma sak då... Höll på att lägga om och lägga om i ca 40 min innan hon till slut somnade. Vi har varit förskonade hittills med bra nätter och superenkla läggningar, så därför känns detta lite småjobbigt. Ingen katastrof, jag vet - men heller inte helt optimalt för sömn och vila när man satsar på att komma iform.
 
Mitt planerade intervallpass imorse utgick därför. Istället drog jag mig som sagt i sängen och åt frukost först vid 9.45-tiden. Herregud, när hände det senast?! Fick bli ett kombinerat frukost- och förmiddagsmellanmål.
 
 
Frukost: en tallrik havregrynsgröt med kanel, osötat äppelmos och lättmjölk, 2 ägg, några klyftor apelsin och blodapelsin, en latte och ett glas vatten.
 
Sen drog hela familjen till isbanan och maken försökte lära sonen åka skridskor. Superhärlig vinterdag och solen tittade fram emellanåt. Eftermiddag var desto slappare, med lite mys, lek och krypövningar framför brasan. Nu är barnen precis lagda och jag väntar på att middagen ska lägga sig i magen så jag kan köra mitt intervallpass.
 
dagens frukost,

Kommentera

Publiceras ej