Januaris mål

0kommentarer

Det blir till att göra en rivstart för att komma igång ordentligt på det nya året.
 
Månadens förutsättningar
Vad jag i nuläget vet innebär månaden två kalas och en middagsbjudning. Ev även en finmiddag ute på restaurang. Runt den 25/1 börjar jag läsa två distanskurser, men jag tror inte detta kommer påverka möjlig träningstid nämnvärt. Precis som tidigare går sonen bara på förskolan 3 dagar/vecka, vilket kräver noggrann planering av kost och träning.
 
Träning
Jag vill fortsätta fokusera på förbränningsträning. För min del kommer det att innebära styrketräning för hela kroppen i cirkelform, med pulshöjande inslag för att hålla hög intensitet, 3 gånger i veckan. Målet är ca 40 min för dessa pass. Detta kommer kompletteras av ca 20 min intensiv cardio-träning 2 gånger/vecka.
 
Kosten
Jag forsätter kombinera mina kostprogram från World of Shape och MammaFitness. Det blir färre kolhydrater andra halvan av dagen, inga kolisar till lunch och middag om cardiodag - lite grann (typ 70g) till lunch om styrkedag. Detta innefattar dock inte målen i direkt anslutning till träning, om dessa infaller på eftermiddagen. Vid kalasen och middagarna får jag äta vad som bjuds, men med sunt förnuft. Jag är dålig på att få i mig tillräckligt med vätska, så detta måste jag bli bättre på!
 
Januaris mål
- träna 5 dagar i veckan; 3 styrkepass och 2 cardiopass
- strikt kost i veckan, lite friare på helgen inkl en ätardag (inom rimliga gränser)
- fortsätta pausen med att införa kosten i ShapeUp-appen och lita på ögonmåttet
- fortsätta göra detaljerad veckoplanering både vad gäller kost och träning
- dricka myyyyycket mer vatten, minst 6 stora glas/dag
- minska 2,7kg
 

Kommentera

Publiceras ej