Veckoplanering v5 och veckans utmaning

0kommentarer

 
Känner mig fortfarande lite småkrasslig så det blir till att ta det lite lugnare med träningen denna vecka. Efter att ha bläddrat igenom gamla Fitness-tidningar fastnade jag till sist för ett TRX-pass med tillhörande Spotify-lista. Ska bli skoj att ta fram detta redskap igen. Tanken är att köra samma pass i 2 veckor så man lär sig övningarna ordentligt, för att sedan byta till något annat upplägg innan musklerna vänjer sig. Förrutom TRX-passet har jag ambitionen att powerwalka innan frukost, om dottern vaknar i lagom tid för det vill säga.
 
Veckans planerade träning
Mån: Hela kroppen TRX-pass (+ morgonpromenad)
Tis: Vila (+ morgonpromenad)
Ons: Hela kroppen TRX-pass (+ morgonpromenad)
Tors: Vila (+ morgonpromenad)
Fre: Hela kroppen TRX-pass (+ morgonpromenad)
Lör: Promenad
Sön: Vila
 
Till helgen åker vi bort, får bli fullt fokus måndag till fredag med andra ord. När det gäller kosten är det back to basic som gäller. Enkla rätter med enkla tillbehör. Är nu inne på fjärde sockerfria dagen (om man nu bortser från desserten igår) och det känns fantastiskt bra!
 
(klicka för större)
 
Veckans fokus:
- lägga mig i tid
- powerwalka på morgonen
 
Veckans utmaning i Facebook-gruppen är:
- Boosta egot med hjälp av uppmuntrande post-it-lappar
- Hitta 5 min/dag för att stressa ner
 
kostdagbok, planering, schema, utmaning,

Kommentera

Publiceras ej