Hur orkar man?!

0kommentarer

Puh, vilken vecka. Två sjuka barn innebär två trötta föräldrar... Inatt var jag verkligen gråtfärdig när jag efter konstant spring mellan bägge barnens rum tittade på klockan (01.45), inte hade somnat än och visste att om jag hade tur bara skulle få sova på sin höjd någon timme innan springet skulle börja igen. *gnäll gnäll*
 
Sonens magsjuka har gått över, gjorde det faktiskt över dagen i onsdags. Skönt! Men det är karantän på dagis i 48h, så han var inte välkommen dit resten av veckan. Det följdes dessutom av fler nätter med ont i öronen... Samtidigt blev dottern allt sämre; hög feber, fruktansvärd hosta som man ser gör ont i hela kroppen på henne. Igår kräktes hon till slut... Om det var början på en ny magsjuka i familjen, eller bara en följd av slem i halsen är oklart. Än så länge har det inte blivit något mer, men man låg ju på helspänn HELA natten så fort hon gnydde lite grann.
 
Alltså, kombinationen av noll sömn, en livlig treåring som behöver aktiveras och en klängig och hängig ettåring som inte kan sitta själv på golvet en sekund är plågsam... Jag är såååå trött! För att toppa det hela har jag haft två inlämningsuppgifter i mina fotokurser att färdigställa. En hel del att läsa och en del att bildbehandla. Detta är i och för sig självvalt och väldigt kul - men tidskrävande! Med andra ord varken prioritering på formcheck, träning eller bloggande den gågna veckan!
 
Så, nu har jag gnällt klart! Ny plan för nästa vecka krävs!
barn, foto, sjuk,

Kommentera

Publiceras ej