Kettlebell-trappa #1

0kommentarer

Jösses vilket effektivt träningsredskap, slutar aldrig att förvånas. Idag kände jag mig lite bättre (eller valde att inte känna efter alls...) och kickade igång veckan med en Kettlebell-trappa för hela kroppen.
 
Dagens pass:
ca 3 min uppvärmning
 
10 svingar, 10 goblet squats, 10 armhävningar
10 svingar, 9 goblet squats, 9 armhävningar
10 svingar, 8 goblet squats, 8 armhävningar  (ca 30 sek vila)
10 svingar, 7 goblet squats, 7 armhävningar
10 svingar, 6 goblet squats, 6 armhävningar
10 svingar, 5 goblet squats, 5 armhävningar  (ca 60 sek vila)
10 svingar, 4 goblet squats, 4 armhävningar
10 svingar, 3 goblet squats, 3 armhävningar
10 svingar, 2 goblet squats, 2 armhävningar
10 svingar, 1 goblet squat, 1 armhävning
 
Total tid: 19min
Känsla: Totalt utpumpad, trött och flåsig! Armarna känns som spagetti! :)
 
Mest nöjd är jag med att jag fixade att göra så gott som ALLA armhävningar på tå! Bara ynka två stycken gjorde jag på knä (de två sista i varvet med 6 armhävningar).
 
ben, dagens träning, flås, kettlebells, styrka,

Kommentera

Publiceras ej