Mars mål

1kommentarer

Månadens förutsättningar
De närmaste tre veckorna har jag riktigt bra förutsättningar! Inget speciellt inbokat som kan kasta omkull planerna helt. I slutet av månaden är det födelsedagsfirande med gourmetmiddag och övernattning. Sista veckan är det påsk, men även slutspurten till mitt första stora delmål; dotterns ettårsdag.
 
Träning
Jag nappade ju på Sannas tre-split förra veckan. Men även om jag bara älskar tanken på att dela upp kroppen på olika dagar för att verkligen köra igenom alla muskelgrupper ordentligt blir jag otroligt stressad när något kommer ivägen för träningen (typ 2 sjuka barn och helt uppochner-vänd vardag!) och jag plötsligt inte kunnat träna vissa muskelgrupper alls under veckan! Stress, stress, stress - och kroppens värsta fiende.
 
Det blir istället korta effektiva pass för hela kroppen, tillbaka till det som känns bäst och jag vet funkar för mig. Längden på passen är helt avgörande för om jag ska ta mig an dem eller inte just för tillfället. Utöver det ska jag verkligen försöka komma ut på en 45-minpromenad samt köra 5 min plankvariationer varje dag.
 
Kosten
Det är nu det gäller, ett ordentligt omtag av kosten! Det är totalt godis-, glass- och fika-förbud för mig och maken (!) de närmsta tre veckorna (till födelsedagsfirandet). I övrigt, underlätta för mig själv och plocka maträtter från min 4-veckorsplan jag hade under Kick-starten (WoS). Jag kommer att logga min mat i Shape-up och skriva kostdagsbok här på bloggen.
 
Mars mål
- träna 3-4 dagar i veckan; helkroppspass
- promenera minst 45min/dag (vad hände med barnvagnspromenaderna som man gick varenda dag i början?!)
- plankträning 5min varje kväll alt i anslutning till helkroppspasset
- ingen glass, godis eller fika
- logga maten i Shape-up samt föra kostdagbok på bloggen
- minska 2,8kg - det ska gå!
månadens upplägg,

1 kommentarer

Sanna

04 Mar 2013 12:00

Vad roligt att vi har så lika planer!
Jag kör slutspurt nu innan jag planerar att försöka bli gravid (men det är såklart hemligt änsålänge!)

Kommentera

Publiceras ej