Dag 10 - Nya rekord

0kommentarer

Blev träning på eftermiddagen idag och måste erkänna att det tar emot att ge sig ut på eftermiddag/kväll. Jag är en rutinmänniska och har jag kommit in i rutinen att träna tidiga mornar (så skönt att ha det gjort och slippa tänka på det resten av dagen) så har jag otroligt svårt att tänka om och tagga till för att träna vid annan tidpunkt. Men så blev det alltså idag.
 
Och vad bra det gick. Sprang på i ett superbra tempo - 5:09min/km - hallå?! Det är ju skitsnabbt! Har en slinga som jag springer i två omgångar och den börjar bli lite kort. Idag blev totala löptiden bara 18 min 11 sek (3,53km). Måste se till att utöka den lite och ha som mål att nå de där 4 km totalt.
 
Även styrkan känndes bra idag och jag kände mig stark. Kan bero på dels det ökade kolhydratintaget igårkväll, men även att man ätit mat idag under dagen som kroppen hade som bränsle. Att träna bara på en jordgubbssmoothie är så klart lite tyngre för kroppen.
 
Kul är det, hur som helst, när man ser konkreta resultat. Imorgon är det vägning och mätning så då hoppas jag också på goda nyheter! Förväntansfull! :)
dagens träning,

Kommentera

Publiceras ej