Tillbaka i vardagen

0kommentarer

Japp, idag var det tillbaka till jobbet igen. Skönt faktiskt, hade sett fram emot att komma tillbaka till vanliga rutiner igen. 

Avslutade gårdagen med att trotsa vädret och ge mig ut på mitt första pass i löpprogrammet "från 5 till 10km på 12 veckor". I ösregn. Har någon slags hatkärlek till löpning, och nu när jag inte sprungit på ett tag var det så klart extra jobbigt!

Kompenserade med en restad tårtbit från helgen när jag kom hem. Och några kokosbollar tidigare på dagen... :)

På jobbet är det lättare att hålla sig i schack. Hade med mig en smoothie till frukost (smoothie-makern jag fick i julklapp får minsann jobba!) och fyllde på med ägg och knäcke på förmiddagen. Tog mig till gymmet för ett kort men tungt och effektivt pass på 30 min på lunchen. Lär kännas imorgon!

Känner mig nöjd med mon första jobbdag på året. Planen är att ta cykeln imorgon (ca 10km enkel väg), men om vädret ska fortsätta såhär så är det nog tveksamt... Fastedag imorgon också, spännande!


Kommentera

Publiceras ej