Julen ut!

0kommentarer

Produktiv dag idag. Vi städade bort julen och det är sååå skönt! Jag älskar julen och december, glögg, mörkret och lucia. Men när julfirandet väl är över står det mig upp halsen, som för de flesta andra. Granen och alla tomtar fick säga adjö för den här gången. Stjärnor och ljusstakar i fönstren sparade vi dock. Det extra ljuset gör jag mig inte av med i första taget... :)

Beställde foto på barnen (som planerat), kollade upp lite nya fotoprojekt. En sväng till tippen och sen en tur på ICA. Väl hemma satte jag igång storkok av en Kreolsk gryta, riktigt gott!

Såg sista avsnittet av säsong 4 i Dexter ikväll. OJ, vad oväntat ändå (bi som sett vet nog vad jag menar)! Nu vill man ju bara börja plöja säsong 5 direkt. Jag som hade sett fram emot en liten Dexter-paus i någon vecka. Kan man ju glömma!

Ingen träning idag, men tänkte ta mig ut på en promenad imorgon. Känner fortfarande av halsen på morgonen så jag börjar lugnt och försiktigt... :)

I och med 5:2-upplägget nu tänkte jag strunta i att tänka på vad jag stoppar i mig de 5 "normala" dagarna (inte på något sätt överkompensera, men leva Svensson-normalt) för att lägga allt fokus på diet-dagarna. Idag har därför varit en helt normal lördag (yoghurt, kaffe, 2 mackor till frukost, en kycklingsallad till lunch, en gryta m potatis, vin och pannacotta till middag, en påse godis och bubbelvatten framför tv:n). Men jag känner mig rätt uppsvälld och inte alls så nöjd. Känner faktiskt för att ta en lite snålare frukost i morgon (en smoothie?!) och ett lite lättare mellanmål  senare (comeback för Finn Crisp?!). Jaja, vi får se hur det känns imorgon! :)

Kommentera

Publiceras ej