Dag 9 - Kostdagbok en fridag

0kommentarer

Japp, igår (dag 9) hade jag en planerad fridag. En middag hos svärföräldrarna som var bestämd sedan länge. Jag hade bestämt mig för att försöka äta bra resten av dagen eftersom jag inte visste vad som skulle bjudas på kvällen. Mina svärföräldrar är dock väldigt hälsomedvetna och äter alltid en bra kost, så förutsättningarna var goda. Det bjöds kräftor! Och utan massa festa kolhydratrika pajer. En stor härlig sallad, stenugnsbakat surdegsbröd och några såser som tillbehör. Och öl och snaps så klart. Jag njöt av mjut bröd med smör och ost, en god öl och bet av min snaps så den varade hela middagen. Till dessert en pannacotta med färska blåbär - riktigt nice. Toppenmiddag helt enkelt! :)
 
Dag 9
Innan träning: Banan- och jordgubbssmoothie (109kcal)
Frukost: Havregrynsgröt, 20g äppelmos, 0,5dl lättmjölk, 1 wasa sport, 1 kokt ägg (309kcal)
Mellanmål 1: Latte på lättmjölk (60 kcal)
Lunch: Kycklingsallad ute
Mellanmål 2: 120g minikeso, 75g banan
Middag: Kräftskiva med ca 500g kräftor, stor sallad, såser, bröd, öl, snaps, pannacotta
 
kostdagbok,

Kommentera

Publiceras ej