Fastedag v 2:1

0kommentarer

Idag var det dags för andra fastedagen, första i v 2. Jag var supertaggad för detta igår, låg och funderade och planerade halva natten så mycket att jag inte kunde somna...

Slängde ihop min jordgubbssmoothie som jag drack under FF (ca 120kcal) och tog med mig som frukost till jobbet. Det var bara det att det fanns ingen ström när jag kom till kontoret och det var massor att fixa med (typ parkoppla datorn så det gick att jobba) så frukosten blev liksom aldrig av. Sen jobbade jag på för fullt och först när jag tyckte det räckte för dagen och skulle gå hem åt jag mitt första mål. Kl 13.45!!!

Hur sjukt är inte det?! Jag är typen som älskar frukost, dagens bästa mål. Jag kan äta i timmar om vi är på hotell. Jag klarar mig inte utan frukost! Jag funkar inte utan mat eller när jag är hungrig heller. Blir grining, sur och odräglig. (Så då kan man ju undra varför man väljer att testa 5:2, men det är en annan fråga...) Men på något sätt, bara för att hjärnan hade bestämt sig för och fått en utmaning att "nu ska vi se hur länge vi kan hålla oss" så var det inga som helst problem!!

Efter smoothien däremot kurrade magen ordentligt. Middag på Keldas tomatsoppa m kycklingbitar i (barnen fick även lite makaroner i) smakade riktigt bra vid 17.40-tiden. 



En kopp te på kvällskvisten och nu kurrar magen igen när det är dags att sova. Ser fram emot en tallrik havregrynsgröt imorgon!! :)

Nattinatt!
5:2,

Kommentera

Publiceras ej