2014 - Here I Come

0kommentarer

Nytt år, nya möjligheter! Underbart!

Mitt 2013 blev en bra resa överlag formmässigt. Jag satte in en ordentlig stöt i augusti (sista chansen innan det var dags att återgå till jobb efter mammaledighet) och såg ut så här i början av september. Inte helt fy skam om jag får säga det själv... :)


Sen kom prövningen med den framtida vardagen: 2 barn som ska hämtas och lämnas på dagis, 40min pendling enkel väg, jobba 100%, sjuka barn, sjuk själv, mörkare och kallare tider. 

September gick bra, kastades in i jobbet men fick ändå till en bra start med minutiös planering för att få in träning 3-4 ggr/v. Kosten funkade helt ok trots alla frestelser med innerstans läckerheter runt hörnan. 

Sen åkte dottern på sin första förkylning, och andra, tredje, och fjärde typ. I sex veckor vabbades det av och till. Dagarna jag fick jobba gav definitivt inte utrymme till någon lunchträning. Dagarna jag vabbade innebar kvällsjobb för att ta itu med de grejer som inte kunde släpa = träningstid uteslutet. Någon full jobbvecka, sen blev jag själv sjuk och därefter sonen. Maten började sacka efter i samma takt och så var vi tillbaka på ruta ett... Suck!

På 3 månader har jag gått upp lika många kg. Ingen katastrof kanske men det ha blivit många fler cm känner jag. Framför allt påtagligt eftersom jag gjort mig av med min "stora" garderob då jag aldrig skulle tillbaka dit. Haha. 

Men nu börjar 2014. Jag har fått med maken (som också kan behöva en liten kickstart) på att köra 5:2, med start idag. Är egentligen emot dieter, sund varierad kosthållning tror jag mest på. MEN, eftersom vi uppenbarligen har en förmåga att trilla dit hela tiden tänkte jag att detta kunde vara värt att testa. Äta normalt 5 av veckans dagar och fasta 2. Behöver bara räkna kalorier två dagar och förmodligen kommer vi ha två stående dagsmenyer dessa dagar. Verkar enkelt.  

Första fastedagen i alla fall avklarad och, tja vad ska man säga? Fått i mig 496 kcal, magen kurrar men jag överlever. :) Tyvärr rätt krasslig så träningen avvaktar jag med. 

Frukost: Jordgubbssmoothie 111kcal
100g kesella lätt
50g lättyoghurt
40g jordgubbar
20g banan 

Lunch: Skinkomelett + tomat 144kcal
1 ägg blandad ned skvätt vatten, 50g skinka, salt och peppar. Steks utan fett. 
Serverad med 1 tomat. 

Middag: Linssoppa m citronyoghurt 241 kcal


5:2, matdagbok,

Kommentera

Publiceras ej