Fastedag 2:1

0kommentarer

Jag är hungrig. Och sugen. Skulle kunna trycka i mig en hel sats kokosbollar. Utan problem!

Hm, den tredje fastedagen är värst hittills. Klarade av att stå emot hungern ganska bra på jobbet. Tog mitt första mål vid 14-tiden. Efter barnen hämtades från dagis har jag dock varit allt annat än i balans. Fick mig en god middag, men det räckte liksom inte. Så nu sitter jag i soffan och är grinig, hungrig och allmänt irriterad. Och längtar till imorgon och en gudomlig frukost! :)


Tog ett ambitiöst beslut imorse och cyklade faktiskt till jobbet. Helt ok, tog det i lagom takt. Ångrade mig rätt ordentligt när jag skulle hem dock - ösregn! Blä, men jag fick dagens motion i alla fall. Men hädanefter blir det nog en promenad på lunchen istället, eftersom jag ändå inte äter. :)
 
Lunch/mellanmål: Jordgubbssmoothie, ett kokt ägg och en latte på mellanmjölk (274 kcal)

Middag: Omelett på 1 ägg och vatten, 80g kycklingfilé, en klick yoghurtsås och lite sallad (230 kcal)

En vecka har alltså gått. Har gått ner ca 0,5kg. Styrketräningen igår gör att jag genast känner mig tajtare i kroppen. Gillar anspänningen i musklerna som blir direkt efter jag har lyft tunga vikter. Är ju väl medveten om att det inte ger resultat så snabbt, men träningsvärken man får tajtar liksom till hela kroppen och jag sträcker automatiskt på mig och får bättre hållning. Lovely!

Har kompensationsätit en del på de "normala" dagarna. Det måste jag komma ifrån. Men jag har på något sätt tyckt så synd om mig själv fastedagarna bär jag gått hungrig och har därför unnat mig både det ena och andra när jag väl får äta "fritt". Det är väl det som är risken med denna diet. Ska försöka bli ändring på det vecka 2. :)
5:2, matdagbok,

Kommentera

Publiceras ej