Februaris mål

0kommentarer

Månadens förutsättningar
Månaden börjar på bortaplan med födelsedagsfirande och Danmarksresa. På alla hjärtans dag blir det middag, SPA och övernattning på hotell för maken och mig och i slutet av månaden är vi återigen på resande fot över helgen. Den 10/2 ska jag förhoppningsvis gå en intro-kurs i Kettlebells. Ska bli jätteskoj och leder förhoppningsvis till ytterligare ett hemma-tränings-redskap att variera med! Det händer lite grann i februari med andra ord. Det blir till att göra smarta och medvetna val samt att sköta mig efter bästa förmåga tiden som spenderas hemma.
 
Träning
Efter ha lagt om upplägget i slutet av januari till lite lugnare, men tyngre styrkepass vill jag nog återgå till pass med pulshöjande inslag. Jag gillar när jag är helt slut och har dessutom svårt att ta ut mig ordentligt med "bara" tunga vikter. Brist på speglar hemma gör att jag inte riktigt kan hålla koll på tekniken, vilket i sin tur gör mig lite rädd för att lassa på allt för tungt. Det blir styrkepass för hela kroppen, med pulshöjande inslag för att hålla hög intensitet, 3 gånger i veckan. Detta kommer kompletteras av cardio-träning 2 gånger/vecka. Längden på passen 20-30min.
 
Kosten
Samma mål som för januari. Jag forsätter kombinera mina kostprogram från World of Shape och MammaFitness. Det blir färre kolhydrater andra halvan av dagen, inga kolisar till lunch och middag om cardiodag - lite grann (typ 70g) till lunch om styrkedag. Detta innefattar dock inte målen i direkt anslutning till träning, om dessa infaller på eftermiddagen. Vid kalasen och middagarna får jag äta vad som bjuds, men med sunt förnuft.
 
Februaris mål
- träna 3-5 dagar i veckan; 2-3 styrkepass och 1-2 cardiopass
- strikt kost på hemmaplan, medvetna val på bortaplan
- fortsätta göra detaljerad veckoplanering både vad gäller kost och träning
- komma i säng i tid på kvällarna
- träna med pulsklocka för att hålla koll på intensiteten i passen
- minska 3,1kg (!)
mål, månadens upplägg, planering, upplägg,

Kommentera

Publiceras ej